Tudatos Vásárlók Egyesülete ismeretterjesztő médiakampányt indít, és ezzel támogatja azt, hogy a fogyasztó képes legyen kiigazodni a zöld, natural, fenntartható, öko, karbonsemleges és hasonló, sokszor félrevezető állítások tengerében.

A fenntarthatóság és a környezetvédelem fontosságát és az arra irányuló keresletet felismerték a vállalatok is, azonban egyre gyakrabban előfordul, hogy a szlogeneknek és zöld arculatoknak nincs meg a tettekkel, mérésekkel igazolható aranyfedezete. Erre hívják fel a figyelmet kommunikációs kampányukkal, valamint egy kihívással és a Tudatos Vásárló applikáció öko-címkés termékekkel való bővítésével támogatják a fogyasztói szokások változását.

A kereskedők 85%-a a „zöld” termékek forgalmának növekedéséről számol be, ennek egyik oka, hogy a fogyasztók szoronganak a környezet pusztuló állapota miatt, és ilyen termékekért nyúlnak. A cégek ma jól tudják, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékeik népszerűségére és forgalmára.

Az EU és Magyarországon is a környezetbarát tulajdonságokra utaló állítások mintegy felét találták jogszabályt sértő módon félrevezetőnek, kimerítve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát.

Az Egyesület tavalyi felmérése szerint, a tisztítószerek piacán belül mindössze 1,7%(!)a hiteles öko-címke tanúsítvánnyal rendelkező ökoszerek aránya. Általánosan gyakorlat, hogy a termékeknek nincs harmadik fél általi minősítésük, vagy az állítás már eleve ködös, félrevezető. A kampányról és további kezdeményezéseikről Egyesület weboldalán lehet olvasni.

Kiemelt kép: pixabay