Egy új kutatás szerint a vezető üdítőitalgyártó óriások újrahasznosított tartalomra vonatkozó célkitűzései 93 százalékban nem oldják meg a műanyag palackok vizeket érintő szennyezését. Az Oceana válasza: ideje átállni az újratölthető palackokra – írja a Humusz.hu.

Hozzáteszik, az Oceana megbízásából készült új tanulmány rávilágít az olyan óriáscégek, mint a Coca-Cola Company és a PepsiCo újrahasznosított műanyagtartalom-vállalásának gyengeségére. Az Eunomia Research & Consulting által végzett elemzés szerint ha az öt legnagyobb italgyártó cég teljesíti vállalásait – ami korántsem biztos, hogy így lesz –, akkor ezek a vállalások mindössze 7 százalékkal csökkentenék az egyszer használatos műanyag palackokból származó vízszennyezést.

Erre reagálva az Oceana felszólítja a nagy italgyártó vállalatokat, hogy alkalmazzanak olyan stratégiákat (vagy bővítsék ki a már meglévőket), amelyek az újratölthető palackokat helyezik előtérbe.

„Ez a jelentés néhány igen aggasztó tényt tár fel.

Valószínűtlennek tűnik, hogy a nagy üdítőitalgyártó cégek által vállalt újrahasznosított tartalomra vonatkozó ígéretek teljesülni fognak, ám ettől függetlenül sem sokat segítenek az óceánokon” – mondja Dr. Dana Miller, az Oceana stratégiai kezdeményezésekért felelős igazgatója.

„Az újrahasznosított műanyag magasabb arányú hozzáadása nem akadályozza meg, hogy egy egyszer használatos műanyag palack a tengerekbe kerüljön, de az, ha a palackot visszaválthatóra cseréljük le, igen. Az újrahasznosítás önmagában nem az a megoldás, amire óceánjainknak szüksége van. Az óceánjainknak inkább arra van szükségük, hogy visszavegyük, újratöltsük és újrahasználjuk a palackokat.”

Borítókép: Pixabay/ McZerrill