Az új autók piaca a gyártói kapacitások miatt csökken, az árak viszont nemcsak az új, hanem a használt autók körében is fokozottan emelkednek, beleértve a folyamatosan öregedő példányokat – közölte a Használtautó.hu kedden az MTI-vel.

A Használtautó.hu elemzése szerint egy-egy népszerűbb modell öt éves példányánál az emelkedés a tavalyi árakhoz mérten modelltől függően 10-28 százalékos, általánosságban elmondható, minél népszerűbb egy modell, annál jelentősebb az áremelkedés a használt autóknál is.

Kimutatták, egy két-három éves autó akár újkori ára felett is eladható forintban számolva, és vannak olyan öt-hét éves modellek, amelyek több pénzért adhatók tovább, mint újkorukban.

Kiugró példaként említik, hogy egy öt éves Audi A4-esért ma kétszer annyit kell fizetni, mint 2019-ben, az átlagár 4,38 millió forintról 8,8 millió forintra nőtt.

Elemzésük szerint egy 2007-es Opel Astráért nagyjából 10 százalékkal, mintegy 100 ezer forinttal kell többet fizetni, mint tavaly, de egy 2007-es Suzuki Swift esetén ez a mérték már 12 százalékos, ami megközelítően 150 ezer forintos plusz.

A chiphiány és az ukrajnai háború által fokozott ellátási nehézségek az elemzők szerint még évekig tartanak, így az árak emelkedése is tartós tendencia maradhat – írják a közleményben.

Az elemzésben felhívták a figyelmet az átlagosnál olcsóbb üzemű hibrid és elektromos modellek áremelkedésére is.

A Használtautó.hu adatai szerint a Toyota Priusok átlagára csupán az elmúlt 12 hónapban 27 százalékkal emelkedett, míg a piac egyik legnépszerűbb használt villanyautójának számító BMW i3 20 százalékkal drágult a korosodása ellenére is. (MTI)

Borítókép: Pixabay/ Didgeman