A télen rengeteg járatot kényszerült törölni, azonban mintegy 18 ezret így is lényegében üresen kellett elindítaniuk az Európai Unió azon szabálya miatt, amely előírja a légitársaságoknak, hogy a tervezett utak legalább felét teljesíteniük kell ahhoz, hogy a repülőtereken megtarthassák le- és felszállási jogaikat – írja a Liner.hu.

A járvány kezdete előtt az EU előírta a légitársaságoknak, hogy a tervezett fel- és leszállások legalább 80 százalékát teljesíteniük kell, különben azt kockáztatják, hogy a rivális légitársaságok kapják meg a helyüket. Bár ezt a számot 2021-ben 50 százalékra csökkentették, ez a szám még mindig túl magas a jelenlegi utasforgalomhoz képest.

Mind az EU, mind pedig a Lufthansa – legalábbis papíron – vállalta, hogy a következő évtizedben a felére csökkenti szén-dioxid-kibocsátását. A mostani szabályozás azonban szembemegy ezekkel a törekvésekkel, tekintve, hogy egyetlen New Yorkból Európába szóló retúrjegy csaknem egy tonnányi szén-dioxiddal járul hozzá a károsanyag-kibocsátáshoz.

A szabályozók azonban nem engednek. Az Európai Közlekedési Bizottság pedig már jelezte, hogy nem hajlandóak tovább csökkenteni a számokat, hiszen a mostani kvóta szerintük megfelelő.

Borítókép: Pixabay/Tama66