A német parlamenti választások végeredménye érdemi hatással lesz Európa legmeghatározóbb autóiparának jövőjére is. A vezető német pártok kivétel nélkül támogatják az elektromos autózásra történő átállást, abban azonban lényeges különbségek vannak közöttük, hogy ezt a folyamatot hogyan képzelik el. Ahogy a benzines és dízel autók betiltásának, vagy éppen az autópályákon alkalmazandó sebességkorlátozások ügyében sem értenek egyet.

Az uniópártok legfontosabb törekvése, hogy Németország vezető szerepet töltsön be a globális autógyártásban. A CDU/CSU célja, hogy a német gyártók lehetőleg ne kötelezzék el magukat kizárólag az akkumulátorral szerelt elektromos járművek mellett, hanem fejlesszenek és gyártsanak például hidrogénhajtással szerelt személyautókat, haszongépjárműveket és buszokat is. A CDU-CSU nem vezetne be sebességkorlátozást az autópályákon – írja a Portfólió.hu.

A radikális Zöldek betiltanák a benzines és dízel autókat is, az autópályákon pedig 120 km/órás sebességkorlátozás jönne.

Szakértők szerint ez rövid távon bizonyosan fájdalmasan érintené az autóipart, és munkahelyek megszűnéséhez vezetnének. Hosszú távon viszont érdemben hozzájárulhatnának ahhoz, hogy Németország megőrizze versenyképességét, pozícióját a totálisan átalakuló globális járműgyártásban.

A Németország Szociáldemokrata Pártja szerint az államnak támogatnia kell az elektromos autózásra történő átállást, ugyanakkor ezt úgy kell végrehajtania, hogy nem avatkozik be túlzottan a piac működésébe és nem veszélyezteti az ország autóiparban betöltött pozícióját.

Az SPD a CDU/CSU-hoz hasonlóan nem támogatja azt, hogy a benzines és dízel autók értékesítésének betiltását egy konkrét céldátumhoz kössék.

Pixabay/Alexas_Fotos