Még tovább szigoríthatják a gépjárművekre vonatkozó károsanyag-kibocsátási célokat az Európai Unióban, lapértesülések szerint az Európai Bizottság azt mérlegeli, hogy 2035 után már csak zéró károsanyag-kibocsátású járműveket lehessen értékesíteni a blokkon belül, ami egyben az is jelentené, hogy teljesen megszűnne a benzines és dízeles autók értékesítése mostantól számolva 14 év múlva, de a döntés a plug-in hibrideket is érintené. Az egyelőre még kérdéses, hogy a javaslat végül valóban bekerül-e a július 14-én megjelenő jogszabály-tervezetben, de az szinte biztos, hogy mind az autóipari lobbi, mind az autóipartól nagyban függő országok, mint például Németország is ellenezni fogja a javaslatot – írja a Portfólió.hu.

Ha a javaslat bekerül a végleges szövegbe – amelyet július 14-én tesznek közzé -, akkor azt az uniós tagállamok és az Európai Parlament is megvizsgálná. Valószínűleg mind az iparági lobbik, mind a hagyományos autógyártástól nagymértékben függő gazdaságú országok erősen ellenzik majd a javaslatot.

Bár számos autógyártó megkezdte a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos autók gyártását, csak a Volvo és a Volkswagen rendelkezik olyan stratégiával, amellyel az évtized végére átállnak teljesen az elektromos járművekre.

Borítókép: Pixabay/ Pexels