Az idei első négy hónapban 42.714 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 10 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján. Az egyesület ugyanakkor jelezte, hogy ezeknek az autóknak mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó leállítás, bérletből visszavétel céljából vagy más üzleti okból. Ezt figyelembe véve pedig az új személyautók forgalomba helyezése már 6 százalékkal elmarad a tavaly január-áprilisitól.

Az MGE megjegyzi: ez a trend nincs jó hatással a belföldi autóparkra sem korösszetétel, sem a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem szempontjából.

Áprilisban 10.521 új személyautó került forgalomba, ami 70 százalékos növekedés éves összevetésben. Az MGE azonban felhívta a figyelmet arra: a jelentős áprilisi ugrás oka, hogy 2020 áprilisában a piac körülbelül 50 százalékkal visszaesett a koronavírus-járvány miatt, így az értékesítési adat önmagában nem irányadó.

A közlemény szerint a nulla lokális károsanyag-kibocsátású személyautók piaca a teljes személyautó-piachoz képest volumenében még mindig nagyon alacsony, és a növekedés mértéke egyelőre mérséklődött. Mint írták, állami támogatás nélkül ez a piac a magas árak miatt nehezen mozdul. Jelenleg a tiszta elektromos és plug-in hibrid autók összesen a piac 5 százalékát képviselik, ezen belül a tiszta elektromos autók 2 százalékot, az eddigi és a várható állami támogatás ez utóbbiakra vonatkozik.

Borítókép: Pixabay/ Didgeman