Társadalmi egyeztetést sürgetett az M0-s körgyűrű befejezésével és a nyomvonalának kialakításával kapcsolatban Tordai Bence, a Párbeszéd országgyűlési képviselője, Budapest 4. számú választókerületének elnöke és Béres András, a Párbeszéd Pilis-Dunakanyar választókerületének elnöke.

Közös online sajtótájékoztatójukon Tordai Bence kiemelte, hogy a Párbeszéd zöld pártként a környezeti szempontok érvényesítése mellett az átláthatóságot és a szakmai alapú kommunikációt is elvárja a kormánytól. Az országgyűlési képviselő emlékeztetett arra, hogy az MO-s nyugati szektorának tervezetét két és fél éve kihúzták az országos területrendezési tervből, helyette a körgyűrű bezárására az M100-as utat jelölték ki. Ehhez képest nemrég kiderült, hogy továbbra is számolnak a nyugati szektor felépítésével, 2034-es céldátummal.

Tordai Bence szerint egyértelmű a két terv közötti ellentmondás, és bejelentette, hogy közérdekű adatigénylést nyújtott be, hogy nyilvánosságra kerüljön a beruházással kapcsolatos több százmillió forintért készült környezeti hatástanulmány.

Béres András azt mondta, a körgyűrű nyomvonaláról nemrég megjelent javaslat csak évtizedek múlva valósítható meg, a környéken élők azonban nem várhatnak annyit a közlekedési problémák megoldására. A politikus komplex megoldást sürget, széles körű társadalmi egyeztetéssel, az önkormányzatok bevonásával. Béres András szerint a Bicskét Esztergommal összekötő kormányzati tervezet tovább nehezítené a régió helyzetét, megvalósítása esetén Pilisvörösvár, Pilisborosjenő és Üröm környékén hatalmas dugókat okozna.

M0-M10-M100

M0–M10–M100: Hazudik, hiteget és használhatatlan megoldásokat kínál a kormány az itt élőknek.Tordai Bence, a Párbeszéd országgyűlési képviselője, Budapest 4. számú választókerületének elnöke és Béres András, a Párbeszéd Pilis-Dunakanyar választókerületének elnöke.

Közzétette: Párbeszéd Magyarországért – 2021. április 29., csütörtök

Borítókép: Wikipedia