Áprilistól októberig országos online kampánnyal, havonta pedig más-más kiemelt városra szabott – bringás bejárásra nyitott cégeknek szóló workshopokkal és a kerékpárral közlekedőknek szóló nyereményjátékokkal kísért – helyi kampányokkal igyekeznek tovább népszerűsíteni a hétköznapi bringázást 2021-ben is.

A járvány továbbra is velünk van, ezért idén is a hagyományostól eltérő módon népszerűsítik a kerékpározást, Inkább bringázz! jelmondattal.

Az áprilistól októberig tartó kerékpározást népszerűsítő online kampányban lesznek nyereményjátékok, videók (az elsőt már meg is nézheted itt), plakátok és workshopok, de a szokásos kilométer-gyűjtögetős játék ezúttal is elmarad.

Az idei kampány egyik újítása, hogy közelebb viszik az eseményeket a hazai nagyvárosokhoz: az országos aktivitás mellett havonta más-más várost, összesen hetet állítanak fókuszba, ahol a helyi jellegzetességeket figyelembe véve szervezik a kampányt. Ezzel nem titkolt céljuk részben az, hogy felkeltsük az egészséges versenyszellemet: melyik városban mozdul meg több bringás, honnan posztolnak több képet, hol lesznek aktívabbak a cégek és a városvezetés a hétköznapi kerékpáros közlekedés elősegítésében.

Lesz képmegosztós #hashtag-es nyereményjáték a közösségi felületeken, meghívásos workshop a bringabarát munkahellyé válni kívánó cégeknek, illetve önkormányzatoknak, valamint, ha a járványhelyzet és a körülmények megengedik, bringásreggelik és bebiciklizések, ahol a biztonságos városi kerékpározás tudnivalóit sajátíthatják el a résztvevők.

Áprilisban Budapesttel kezdenek, majd minden következő hónapban másik városban folytatják. Sorra kerül Debrecen, Győr, Kecskemét, Miskolc, Szeged és Székesfehérvár, de nem feltétlenül ebben a sorrendben. A soron következő várost mindig az előző hónap végén jelentik be.

Borítókép: Rácmolnár Milán