Ez a központi régió valaha volt legnagyobb P+R és B+R létesítési programja – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid.

Összesen közel tízezer parkolóhely és több, mint nyolcezer kerékpártároló épül Budapesten és az elővárosokban a kormányzati Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján. A fejlesztéssel duplájára kívánják növelni az elővárosi vasútvonalak mellett a parkolóhelyek számát, így a Budapestre utazók közül többen válthatnak kötöttpályás közlekedésre – magyarázta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Április 2-án 3250 P+R parkoló és 2200 B+R kerékpártároló-férőhely tervezésére írt ki közbeszerzést a Budapest Fejlesztési Központ.

Szeretnék növelni a közösségi közlekedést használók arányát, mert most az elővárosokból az utasok kétharmada autóval érkezik Budapestre, 10-ből csak 3-an tömegközlekednek.

A napokban kiírt tervezési közbeszerzés 8 vasútvonal,

– az 1-es hegyeshalmi,
– a 30a székesfehérvári,
– a 40a pusztaszabolcsi,
– a 70-es váci,
– a 80a hatvani,
– a 100a ceglédi,
– a 120a újszászi és
– a 150-es kunszentmiklósi

vonalakat érinti, ezek állomásain kezdik meg új P+R parkolók és B+R kerékpártárolók tervezését. Egy év alatt csaknem ötven helyszínen készülhetnek el a parkolók, több forgalmas helyen parkolóházak engedélyezési és kiviteli tervei, ezt követően kezdődhetnek meg az építkezések – ígérte Vitézy Dávid.

A fentieken túl a H5-ös, H6-os, H7-es héveken zajlik, a 71-es veresegyházi és a 142-es lajosmizsei vasútvonalon, illetve a H8-as és H9-es héveken pedig a közeljövőben indul (illetve folytatódik) a tervezés a vonalak átfogó megújítására, melyek keretében P+R parkolók és B+R kerékpártárolók tervezését integráltan végzik a vonal egészének tervezésével. Az esztergomi vasútvonalon a vonal felújításakor elkészült P+R parkolók bővítésére pedig a NIF kezdett párhuzamosan tervezésbe.

Fotó: Rácmolnár Milán