A több mint 23 kilométeres útszakaszon a parkok és sétányok kialakítása mellett fenntartható kerékpáros-közlekedési kapcsolat is létrejön Csepel, Soroksár és a XVIII. kerület között – írja az Index.hu.

Sok tízezer budapestihez kerülhet közelebb a természetes és zöldebb környezet azáltal, hogy a Fővárosi Önkormányzat hátralépése ellenére is létrejöhet a dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút. Az eredeti tervekhez képest jelentősebb, lényegesen nagyobb és több zöld elemet magában foglaló új elképzelés megvalósulását a kormány múlt héten megerősített támogatása teszi lehetővé. 

A „Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút projekt” kerékpáros-közlekedésre vonatkozó fejlesztési része új szemléletet tükröz, amennyiben szakít a városközpont felé mutató sugaras közlekedési hálózat koncepciójával, és a központot elkerülő, gyűrűirányú vonalvezetést részesíti előnyben. 

A zöldfolyosó tulajdonképpen egy évtizedek óta használaton kívüli vasúti mellékvonal revitalizációja, amit nemcsak a biciklisek vehetnek igénybe, de a görkorcsolyázók, kocogók, kültéri fitneszeszközöket használók is. Most Dél-Budapesten egy körülbelül két Városmajor nagyságú új park jöhet létre, kizárólagos állami, illetve MÁV-tulajdonú területen.

A projekt egy további problémát is megold: a mai komp helyén létrejöhet az állandó kapcsolat Csepel és Soroksár között, azaz megépülhet a régóta várt és szükséges gyalogos-kerékpáros híd Csepeltől a Molnár-szigetre.

A fejlesztés üdítő kivétel abból a szempontból is, hogy esetében a megosztó, politikai szekértábor-logika nem érvényesült. A városrészek közti új kapcsolat megteremtését a XVIII. kerület DK-s vezetője, Csepel fideszes irányítója és Soroksár független polgármestere is egyaránt támogatta.

A külső kerületeket összekötő zöldfolyosó kialakítására a kormány 14,5 milliárd forintot kíván fordítani.

Borítókép: OD Pictures