Az Európai Bizottság zöld utat adott annak az akkumulátor technológiával kapcsolatos összefogásnak, amelynek részeként mintegy 2,9 milliárd eurós állami támogatást kaphat 42 vállalat, köztük a Tesla és a BMW, de a haszonélvezők közé tartozik a Stellantis és a Northvolt is.

A projekt célja, hogy az EU versenypozíciója erősödjön az elektromos járművek területén.

Az Európai Bizottság várakozásai szerint a mostani támogatások mellé még akár háromszor ennyi magántőke is érkezhet majd. Ezzel összesen akár a 12 milliárd eurót is elérheti a projektre szánt költségkeret.  Az Európai Unió célja az összefogással és a támogatással, hogy ezzel is elősegítse a 2050-es klímacélok elérését. Ennek részeként pedig szeretnék csökkenteni az ázsiai gyártóktól való függőséget is az akkumulátor technológiák területén.

A becslések szerint az európai akkumulátorral kapcsolatos piac mérete elérheti a 250 milliárd eurót is 2025-re.  Az Európai Bizottság alelnöke, Maros Sefcovic azt mondta, hogy Európa ezzel megszilárdítja helyét az akkumulátorral kapcsolatos befektetések területén.

Az egyes projektekre szánt támogatások részletes lebontása majd később lesz elérhető, még folynak az egyeztetések a tagállamokkal.

A befektetések azonban akár 10 ezer új munkahelyet is teremthetnek majd.  A jelenlegi célok szerint ezek az akkumulátor technológiával kapcsolatos projektek 2028-ra fejeződnének be, és a támogatást adó országok között megtalálható Finnország, Spanyolország, Franciaország és Lengyelország is, míg koordinációt Németország végzi.

Korábban már volt példa hasonló együttműködésre, még 2019-ben Franciaország irányításával, akkor 3,2 milliárd euró támogatást biztosítottak az államok, és a magántőkével együtt összesen 9 milliárd euró gyűlt össze.