Az Európai Kerékpáros Szövetség adatai alapján Európa szerte jelenleg több mint 2300 kilométer kerékpárút fejlesztés van előterjesztve, amiből már több mint 1000 kilométernyit át is adtak – írja a Flowcycle.hu.

Ezek igazán lenyűgöző számok, de vajon tényleg többet bicikliztek az emberek az elmúlt hónapokban? – teszi fel a kérdés a szaklap. Szerintük amennyiben hihetünk a Google, az Eco-Counter és a Strava statisztikáknak, úgy a válasz egyértelműen igen.

A Google Térkép alkalmazását sokan használják útvonaltervezésre.

Az ő statisztikáik szerint február és június között 69 százalékos növekedés volt tapasztalható a kerékpáros útvonaltervezési kereséseknél.

A növekedés mértéke ugyan Európán belül lokálisan eltérő, azonban van néhány igen figyelemreméltó adat itt is. Finnországban és Lengyelországban négyszer többen, Németországban, Ausztriában és Svájcban pedig kétszer annyian kerestek kerékpáros útvonalat ezen a felületen.

Az eco-counter a világon több országban helyez ki automata kerékpárszámlálókat. Az ő adataik is azt mutatják, hogy valódi növekedés történt a kerékpárforgalomban. Az idei szeptemberi adatokat összehasonlítva a 2019-es számokkal egyértelműen látszik a hatalmas fejlődés. Olaszország 27,5, Portugália 25,3, míg Franciaország 24,5 százalékos növekedést tudhat be erre az időszakra.

Az itthon is hatalmas népszerűségnek örvendő Strava applikáció is hasonló számadatokat szolgáltatott a rögzített kerékpáros edzések alapján. Összességében 56 százalékos a növekedés 2019-hez képest. Néhány lokális példát érdemes itt is kiragadnunk:

  • Berlinben idén áprilisban a tavalyihoz képest 82 százalékos az emelkedés
  • Barcelonában júniusban 2019-hez képest 119 százalékos a növekedés
  • Londonban pedig a májust tekintve nem kevesebb, mint 222 százalékos emelkedés volt tapasztalható.
  • Tehát a számadatok egyértelműen jelzik, ez a kerékpáros boom további közlekedési infrastruktúra fejlesztéseket sürget az európai országokban.

Borítókép: Rácmolnár Milán