A Regio Játék becslése szerint az éves magyar játékpiaci forgalom meghaladhatja az 50 milliárd forintot, melynek fele, 25-27 milliárd forint a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik.

Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője közölte, a játékpiac legerősebb időszaka minden évben a karácsonyhoz köthető, így az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek.

Idén átlagosan 11 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak. Ezt támasztja alá legfrissebb kutatásuk is: idén a szülők fele több mint tízezer forintot tervez költeni, 40 százaléka pedig 5 000-10 000 forint közötti összeget szán gyerekenként a karácsonyi ajándékra.

Adataik szerint mikulásra a szülők közel fele 2000 forint feletti, 26,5 százaléka 1500-2000 forint közötti, 16,5 százaléka 1000-1500 forint értékben vásárol ajándékot, 9 százalék kevesebb mint ezer forintot költ. Idén leginkább édességet (47 százalék) és játékot (44 százalék) kapnak a gyerekek, a később beváltható élményutalványok és a zsebpénz nem jellemző.

Az előző éveknek megfelelően tovább nő az online vásárlások, és a mobilról érkező tranzakciók száma is, mindkettő a duplájára nőtt 2019 azonos időszakához képest.

A felmérésben résztvevők 67 százaléka fog interneten ajándékot vásárolni.

Közölte, idén jellemzően 2-3 különböző meglepetést találnak majd a gyerekek a fa alatt, a legnépszerűbb játékkategóriák pedig a kreatív, fejlesztő játékok, a társasjátékok és az örök klasszikus Lego készletek lesznek. (MTI)

Borítókép: FeeLoona/Pixabay