Az e-kereskedelmi forgalom 25-30 százalékos bővülésére számít az idei utolsó negyedévben a GKI Digital és az Árukereső.hu, ezzel az év egészében 30 százalékot meghaladó lesz a növekedés az előző évhez képest.

A koronavírus e-kereskedelemre gyakorolt hatása közvetve már az első negyedévben is érezhető volt, de a második negyedévre vált igazán meghatározóvá. Az online kereskedelem forgalma az első negyedévben 21, míg a másodikban 47 százalékkal volt nagyobb, mint az előző év azonos időszakában. A harmadik negyedévben 19 százalékos volt a bővülés, de így is az elmúlt öt év leggyorsabb növekedése az idei. Az első kilenc hónap online forgalma 30 százalékkal haladta meg 2019 azonos időszakáét, elérve a bruttó 526,5 milliárd forintot – írja a Gazdaságportál.hu.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérésének adataiból az is látszik, hogy a 2020-as forgalombővülés leginkább a műszaki és számítástechnikai cikkek, a barkács- és lakásfelszerelési eszközök, valamint az élelmiszerek, illetve a drogériai és háztartási termékek területén volt jelentős.

A műszaki cikkek online értékesítéséből származó forgalom csak a második negyedévben 84 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a harmadik negyedév pedig további 28 százalékos növekedést hozott. Tavaly a műszaki szektor online forgalma még az utolsó, ünnepi negyedévben sem tudott ilyen mértékben bővülni.
Az év végi hajrá még hátra van, de a közlemény szerint ennek kimenetele, dinamikája talán sosem volt ennyire kiszámíthatatlan, mert a megváltozott piaci környezetben a vásárlók reakciói és anyagi lehetőségei is jóval kiszámíthatatlanabbá váltak.

Borítókép: Pixabay/justynafaliszek