G7: az autók a világjárvány nagy nyertesei

VIP

A koronavírus-járvány kapcsán sokan a kerékpáros és a fenntartható közlekedés eljövetelét várták. Sokkal inkább úgy néz ki azonban, hogy bár a teljes mobilitás csökkent, az autózás egyre nagyobb szerepet kap, és ebben nincs érdemi különbség a főváros és az ország egésze között – írja a G7.

A gazdasági szakportál megírta, Budapesten a BKK utasszámai még a mai napig is harmadával maradnak el az ilyenkor szokástól, az utakon viszont már közel akkora a forgalom, mint korábban.

A legtöbb esetben a forgalom mérésére a könnyen hozzáférhető, de alapvetően pontatlan utazástervező alkalmazások adatait szokták használni. A Wazestats vagy a TomTom adatvizualizáció ugyan szemléletesen mutatja a forgalmat, de csak az autósok elenyésző százalékától származó információk alapján. Ráadásul ha sok dugó van, akkor nagyobb eséllyel használják ezeket, így a felhasználók száma és a forgalom nagysága között sem lineráris a kapcsolat. Ezért pontosabb és megbízhatóbb adatforrásokat keresett a G7 gazdasági portál.

A Budapest Közúttól kapott adatok alapján az M1-M7 autópálya közös bevezető szakaszán lép ki és be minden hatodik autó Budapestre. A fővárosi Duna-hidak pedig nagyon jól jellemzik a városon belüli forgalmat. Első ránézésre is feltűnik, hogy a nyári, a szabadságok miatt alapvetően ritkásabb forgalmú hónapokban a fővárosi utak forgalma már elérte az év elejit. A bevezető szakaszon – ahol sok ingázó és turista is érkezik a fővárosba – már magasabb is a forgalom, mint év elején, a városon belüli utakat jól reprezentáló hidakon kisebb volt a növekedés.

Borítókép: LyraBelacqua-Sally/Pixabay

Szólj hozzá!