Vasárnaptól indulhat az utolsó téli időszámítás. Hajnalban 3-ról 2 órára állnak vissza a digitális készülékek órái, az analóg eszközöket pedig nagy valószínűséggel utolsó alkalommal kell egy órával visszatekerni.

Utoljára jövő tavasszal

Az utolsó óraátállítás 2021 márciusában lehet, ekkor 1 órát ismét veszítünk, és ettől fogva a nyári időszámítás maradhat állandó. Az elkövetkezendő telek alkalmával ez esetben bár délután tovább lenne világos, reggel a megszokottnál később kelne fel a Nap.

Erről korábban, 2019-ben az Európai Parlament adott ki határozatot, miszerint az európai uniós országok eldönthetik, hogy a nyári, vagy a téli időszámítást kívánják a jövőben véglegesen alkalmazni. A Magyarországra vonatkozó döntést még nem hozták nyilvánosságra, de amennyiben a többség akarata érvényesül, 2021. március 28-án lehet az utolsó óraátállítás. A felmérések szerint ugyanis a magyarok 78 százaléka törölné el az óraátállítást, közülük pedig 62 százalék szavazott a nyári időszámításra, és 28 százalék a télire – számolt be róla az Időkép.

Hajnali háromkor kell kettőre igazítani a mutatókat, de napközben is megteszi.

Így érinti a vasutakat

A távirati iroda beszámolója szerint az óraátállítás pár belföldi és néhány nemzetközi vonatot érint, de a vasúti menetrenden nem kell módosítani – jelezte a Mávinform.

A belföldi járatok közül a Nyugati pályaudvarról a hajnali órákban Szobra és Szolnokra induló vonat a nyári időszámítás szerint közlekedik a teljes vonalon, de a hajnali kettő után innen induló vonatok már a téli időszámítás szerint járnak.

A nemzetközi forgalomban a Lőkösházáról hajnali két órakor induló, Budapesten át Bécsig közlekedő 346-os számú Dacia nemzetközi gyorsvonat Lőkösházáról már a téli időszámítás szerinti 2 órakor indul el. A 347-es számú Dacia nemzetközi gyorsvonat a Keleti pályaudvarról 23.10-kor indul Bukarestbe, Lőkösházáig nyári időszámítás szerint közlekedik, onnét a téli időszámítás szerint, 2.39-kor folytatja útját. Néhány nemzetközi vonatot a külföldi vasúthálózaton ér majd az óraátállítás. Ezek az IC 407-es és IC 406-os számú Corona, az IC 473-as és az IC 472-es számú Ister, az EN 462-es és az EN 463-as számú Kálmán Imre, az nj 466-os és az nj 467-os számú Wiener Walzer, az EN 476-os és az EN 477-es számú Metropol – berlini és varsói vonatrész kocsijait továbbító – vonatok.

Borítókép: Pixabay/FreeFotos