Miután a nagykörúti kerékpársáv véglegesítéséről döntött a fővárosi önkormányzat, kompromisszumos megoldás született: a Nagykörút Blaha Lujza tértől délre húzódó szakaszán visszakapják az autósok az ideiglenes kerékpársávok felfestése előtti két forgalmi sávot. A parkolósávok megszüntetésével az úttest szélére került a végleges kerékpársáv, ezt a döntést azzal indokolták, hogy a Nagykörút József körúti és Ferenc körúti szakaszát a mérések szerint sokkal több autós használja, mint a Blahától északra húzódó szakaszát, felelős döntésnél az ő szempontjaikat is figyelembe kellett venni.

A 444.hu most arról írt, hogy az érintett szakasz több pontján úgy állt vissza a két autós forgalmi sáv, hogy emellett a járdára vezette át a kerékpársávot a kialakításért felelős Budapest Közút. A körúton a Blaha Lujza tér felől a Petőfi-híd felé haladva az első ilyen hely a Rákóczi téri villamosmegálló környéke is. A következő, és egyben utolsó járdás szakasz a Corvin negyed villamosmegálló előtt a Pál utca és a körút kereszteződésénél található.

Nem hiába javasolta a Magyar Kerékpárosklub, hogy ne a parkolósáv helyén maradjon meg a tavasszal ideiglenesen kialakított kerékpársáv – mondta Halász Áron, a szervezet elnökhelyettese a 444-nek. A kerékpáros forgalom járdára vezetése szerinte borítékolhatóan konfliktusok forrása lesz a körúton sétálók és a kerékpárosok között.

A Kerékpárosklub most azt kéri a fővárosi önkormányzattól, hogy a járdára vezetett kerékpársávokkal párhuzamosan fessenek az útra a kerékpáros közlekedést megengedő jelzéseket, hogy legalább a forgalomban magabiztosabban közlekedők enyhítsék a járdák kerékpáros terhelését.

Közben készülnek a Magyar Kerékpárosklub által kért kerékpáros nyomok a József körút villamosmegállók menti szakaszain. Az I bike Budapest civil szervezet a Facebookon azt írja – így már nem kötelező a gyalogosok közé vezetett kerékpárutat használni ezeken a részeken, mehettek az úton is.

Készülnek a Magyar Kerékpárosklub által kért kerékpáros nyomok a József körút villamosmegállók menti szakaszain. Így már…

Közzétette: I bike Budapest – 2020. szeptember 18., péntek

Azt remélik, hogy így valamennyire csökkenthetők a járdás megoldásba kódolt gyalogos-bringás konfliktusok.

UPDATE:

Karácsony Gergely főpolgármester:

„A jó kompromisszum ott jelent nagyobb kihívást, ahol villamosmegállók vannak az útpályán. Így a mintegy 6500 méteres nagykörúti biciklisáv mindössze 5 százalékán, 350 méteren kénytelenek vagyunk felvezetni a kerékpárutat a járdára. Tudom, hogy ez nem ideális, ugyanakkor nem is egyedi a városban. Igényli a gyalogosok és az örvendetesen növekvő számú bringás együttműködését. Ennek kapcsán hallom a kritikát, ami néhány – még el sem készült – szakaszra vonatkozik: a Budapest Közút folytatja az átalakításokat terv szerint. A sáv láthatósága és védettsége egyaránt javulni fog a kerékpárosok és a gyalogosok érdekében. Hamarosan pedig elkezdődik a teljes Nagykörút jövőjéről szóló még szélesebb körű társadalmi párbeszéd annak érdekében, hogy a Nagykörút újra élhető és élettel teli része legyen a városnak, Pest új főutcája.”

A változáshoz leginkább bátorság kell. Nem csak ahhoz, hogy legyűrjük a megszokottat, hanem ahhoz is, hogy képesek…

Közzétette: Karácsony Gergely – 2020. szeptember 18., péntek

Borítókép: Rácmolnár Milán