Az Üllői úti ideiglenes kerékpársáv nem marad fenn a metrópótlás idején, a többi átmenetileg létesített sáv a helyén marad szeptembertől – derült ki Karácsony Gergely budapesti főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján. A nagykörúti kerékpársávról azonban külön, bővebben is beszélt – írja az Infostart.hu.

A Blaha Lujza tértől a Petőfi hídig kétsávos lesz a Nagykörút. A kerékpársávot ezen a szakaszon a parkolósávból alakítják ki. A Nagykörút többi részén a Blaha Lujza tértől a Margit híd felé marad az egysávú Nagykörút és a kerékpársáv.

Karácsony Gergely kiemelte, hogy a kerékpáros közlekedés 10 százalékos részaránya Tarlós István főpolgármestersége idején és célja volt Budapestnek. A kivitelezés szeptember első felében le is zajlik, a Nagykörút hosszabb távú sorsáról pedig további konzultáció lesz.

Balogh Samu hivatali kabinetfőnök a tájékoztatón még azt is elmondta, a Nagykörút a Bem rakpart után a második legfontosabb kerékpáros közlekedési útvonal, néha még utóbbit is meghaladja a kerékpározók száma az előbbin.

Kérdésre válaszolva Karácsony Gergely elmondta még, hogy a nagykörúti szakaszon 4-5 száz parkolóhely megszűnésével lehet számolni, de erről azért nem volt értelme a helyieket megkérdezni, mert a nagykörúti parkolóhelyeket jellemzően nem a helyi lakosok használják, hanem mások.  

A Magyar Kerékpárosklub Facebook bejegyzésében reagált a döntésre.

A Magyar Kerékpárosklub üdvözli a nagykörúti, Bartók Béla úti, Villányi és Tétényi úti kerékpársávok megtartásáról…

Közzétette: Magyar Kerékpárosklub – 2020. augusztus 31., hétfő

A Nagykörúti kerékpársávokról a Very Important Planet korábban itt, és itt számolt be.

Borítókép: Rácmolnár Milán